Thursday 15 October 2015

BAGAIMANA ELFARUEFI TERCETUS

                                                        Assalamualaikum and Hye !

                                                         Salam bertemu kembali !


                                                                Logo pertama kami



Wani nak share sikit macam mana nama 'FARUEFI' ni bole tercetus dalam minda.Sampai ada yang terbelit lidah nak menyebut. Ada yang kata 'Faruff' , bunyi macam paruh je , hehe . Nama Farueffi lahir dari ibunda mertuaku yang tercinta yang meletakkan nama suamiku Adzha Afifi Farueffi .

Maksud Farueffi ialah bersempena dengan nama seorang Pahlawan Arab . Pahlawan dalam ertikata lainnya melambangkan kekuatan jiwa seseorang untuk menempuh dugaan hidup . Wow!

Sejak dari dahulu lagi Ibu menjadi rujukan utama dikalangan saudara -mara bagi meletakkan nama anak mereka untuk mendapat maksud  yang hebat . Maklumlah,  Ibu merupakan bekas guru di Sekolah Agama di Muar Johor jadi perkataan-perkataan Arab yang indah maksudnya sangat mudah dicari  . Pengalaman menjadi Ustazah sangat lama . Untuk menamakan seseorang mestilah mempunyai maksud yang positif  , jangan nak bunyi sedap tapi malangnya maksud kelaut .

Nama adik beradik suami Wani semuanya bermula dari huruf F kecuali suamiku . Suami Wani mempunyai 4 orang adik beradik .
Dikurniakan 3 perempuan dan 1 lelaki . Dia merupakan satu-satunya anak tunggal lelaki dalam keluarga . Erti kata lain , tunggak keluarga yang utama . cewah .  hehe .. Dia merupakan anak ketiga dari empat orang adik beradik.

1. Fariza Firdaus 
2. Fathia Firhat
3. Adzha Afifi Farueffi
4. Fawwazia Firza 

Kalau ada yang nak menamakan anak2 anda dari senarai di atas ,  sangat dialu-alukan . Perkara yang baik perlu la kongsi2 .

Semoga nama membentuk diri agar menjadi lebih baik. Amin , Amin , Amin ..



No comments:

Post a Comment